Marka Wawel z tytułem Superbrands
Wawel, producent czekolad i słodyczy, został laureatem tegorocznej edycji projektu Superbrands. Wyróżnienie Superbrands przyznawane jest najsilniejszym polskim markom, których produkty najlepiej odpowiadają na potrzeby konsumentów oraz są chętnie przez nich rekomendowane.
Plebiscyt Superbrands jest największym badaniem siły marki w Polsce. W najnowszej edycji przebadano łącznie ponad dwa tysiące marek, zaś o opinie ich dotyczące zapytanych zostało ponad 10 tysięcy konsumentów. Kluczowym czynnikiem decydującym o przyznaniu wyróżnień był indeks siły marki, który wynikał z różnicy między wynikiem polecania, a odradzania danej marki.
„Superbrands to niezwykle cenne wyróżnienie, gdyż rzeczywistą decyzję o jego przyznaniu podejmują sami konsumenci. Cieszy nas, iż marka Wawel jest tak chętnie przez nich polecana. Ta właśnie rozpoznawalność marki oraz jej doświadczenie i codzienna troska o jakość to wartości, na których chcemy nadal budować zaufanie i lojalność konsumentów” – mówi Monika Kowalewska, dyrektor marketingu Wawel SA.
Wawel to jeden z największych i najbardziej cenionych producentów czekolad i słodyczy w Polsce. Łączy moc tradycji z odpowiadaniem na współczesne oczekiwania konsumentów Miłośnicy słodyczy od lat cenią sobie smak kultowych Karmelków nadziewanych oraz czekoladek: Malaga, Tiki Taki i Kasztanki. Jednocześnie Wawel wciąż zaskakuje nowościami takimi jak Królewskie Mleczko, czyli oryginalne, lekkie, okrągłe pianki w czekoladzie, czy tabliczka Ekstra Gorzka 100% cocoa, która powstaje w oparciu o tylko jeden surowiec: ziarno kakaowe.
Organizacja Superbrands jest niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które osiągnęły rynkowy sukces. Superbrands działa w blisko 90 krajach od 27 lat, zaś ostatnia polska edycja programu odbyła się już po raz 15.