Nagrody

2023

Złoty Paragon - Nagroda Kupców Polskich 2023

  • Złoty Paragon, I miejsce: Michałki z Wawelu Klasyczne 245g (kategoria „Produkty Czekoladowe Paczkowane”)
  • Wyróżnienie dla Czekolady Gorzkiej Premium 70% Karmel i Sól Morska 100g (kategoria tabliczki czekoladowe)
  • Wyróżnienie dla Bombonierki Kasztanki 330g (kategoria Praliny i bombonierki)

Złote Innowacje 2023

  • Specjalna nagroda ZŁOTEJ INNOWACJI FMCG 2023 przyznana przez Kolegium Redakcyjne HURT & DETAL dla MINIczekolady Peanut Butter

2022

Złoty Paragon - Nagroda Kupców Polskich 2022

  • Złoty Paragon, I miejsce: M!chałki z Wawelu Klasyczne 280g (kategoria „Produkty Czekoladowe Paczkowane”)
  • Wyróżnienie dla Królewskiego Mleczka Waniliowego 340g (kategoria Praliny i bombonierki)
  • Wyróżnienie dla Czekolady Gorzkiej Premium 90% 100g (kategoria czekolada w tabliczkach)

Złote Innowacje 2022 - Nagroda Konsumenta

  • Mieszanka Krakowska na Okrągło - I miejsce, Złotej Innowacji w kategorii Słodycze i przekąski
  • Czekolada Tarta Cytrynowa - II miejsce, Wyróżnienie w kategorii Słodycze czekoladowe

2021

Najlepszy Produkt 2021 - Wybór Konsumentów

  • Złoty Medal dla KRÓLEWSKIEGO MLECZKA WANILIOWEGO w kategorii CUKIERKI MIĘKKIE, ŻELKI, PIANKI, GALARETKI

Superbrands 2021 dla marki Wawel

  • Laureatami tytułu Superbrands 2021 są marki, które cieszą się największym uznaniem oraz renomą wśród konsumentów.

Biały Listek Tygodnika „POLITYKA”

  • W ramach raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” znalazło się aż 10 przykładów projektów firmy Wawel. Zauważono m.in. program #DobraRobotaChallenge oraz proces wymiany oświetlenia w zakładach produkcyjnych na energooszczędne lampy LED.

Złote Innowacje FMCG & Retail 2021

  • II miejsce dla Tabliczki Extra Gorzkiej Premium 100% cocoa w grupie SMAK w kategorii Słodycze

2020

Złoty Paragon Nagroda Kupców Polskich 2020

  • Złoty Paragon, I miejsce: M!chałki z Wawelu Klasyczne 280g (kategoria „Produkty Czekoladowe Paczkowane”)
  • Złoty Paragon, STATUETKA SPECJALNA KOLEGIUM REDAKCYJNEGO: Linia MINIczekolad z Wawelu
  • Wyróżnienie: Malaga, Tiki-Taki, Kasztanki na wagę (kategoria: Praliny i bombonierki)
  • Wyróżnienie: Krówka Mleczna 250g (kategoria: Słodycze nieczekoladowe)
  • Wyróżnienie: Czekolada Gorzka 70% cocoa 100g (kategoria: Czekolady w tabliczkach)

Najlepszy Produkt 2020 - Wybór Konsumentów

  • Złoty Medal dla LINI GALARETEK 150G W CZEKOLADZIE W FORMIE PASTYLKI w kategorii WYROBY CUKIERNICZE
  • Złoty Medal dla LINII CZEKOLAD PREMIUM 100G w kategorii TABLICZKI CZEKOLADOWE

Perły Rynku FMCG 2020

  • „Perła Rynku FMCG 2020 – ZŁOTO” - I miejsce w kategorii Wyroby Czekoladowe Premium dla Linii Czekolad Premium
  • „Perła Rynku FMCG 2020 – SREBRO” - II miejsce w kategorii Wafle i batony dla MINIczekolady z Wawelu Big Milk

Złote Innowacje FMCG & Retail 2020

  • I miejsce dla CZEKOLADY BIG MILK 100G WAWEL w kategorii SŁODYCZE
  • II miejsce dla KRÓLEWSKIEGO MLECZKA WANILIOWEGO w kategorii SŁODYCZE I PRZEKĄSKI
  • II miejsce dla LINI MINICZEKOLAD WAWEL w kategorii SŁODKIE CHWILE

2019

Perła Polskiej Gospodarki

  • III miejsce w kategorii Perły Duże w XVII edycji Rankingu Perły Polskiej Gospodarki

Złota Innowacja Retail 2019

  • I miejsce dla KONCEPTU WOLNOŚĆ WYBORU w kategorii KONCEPT SHOP IN SHOP

Złota Innowacja FMCG 2019

  • I miejsce dla LINII ŻELKI JAK SMOK w kategorii SKŁAD
  • II miejsce dla LINII ŻELKI JAK SMOK w kategorii OPAKOWANIE

Projekt Dobre Składniki otrzymał nagrodę Sustainability FMCG Award 2019

  • w kategorii Transformacja Łańcucha Dostaw

Ranking Odpowiedzialnych Firm

  • Wyróżnienie w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2019 – 19 pozycja w rankingu i wyróżnienie w kategorii „Dobra konsumpcyjne, farmacja”

TOP MARKA

  • V miejsce w gronie 5-ciu najsilniejszych medialnie marek artykułów spożywczych w 2019 roku, wybranych spośród 500 marek z 50 branż

Złoty Paragon Nagroda Kupców Polskich 2019

  • Złoty Paragon, I miejsce: Mieszanka Krakowska 280 g (kategoria „Produkty Czekoladowe Paczkowane”)
  • Wyróżnienie: Czekolada Gorzka 70% cocoa 100 g (kategoria „Czekolady w tabliczkach”)
  • Wyróżnienie: Kasztanki 430 g (kategoria „Praliny i bombonierki”)
  • Wyróżnienie: Żelki jak SMOK owocowe 100 g (kategoria „Produkty impulsowe spożywcze”)
  • Złoty Paragon, STATUETKA SPECJALNA: Wolność Wyboru - nagroda w kategorii „Nowoczesne formy sprzedaży” za unikalny koncept handlowy „Wolność Wyboru” umożliwiający zakup słodyczy na wagę

Perły Rynku FMCG 2019

  • „Perła Rynku FMCG 2019 – BRĄZ” – III miejsce w kategorii „Słodkie przekąski” – cukierek Orzechowy Superkruchy
  • „Perła Rynku FMCG 2018 – SREBRO” – II miejsce w kategorii „Żelki i pianki” – linia Żelki jak SMOK

Złota Mowa Reklamowa

  • Wawel laureatem czwartego finału konkursu – wyróżnienie spotu Żelki jak SMOK za najwyższe standardy w zakresie kreacji reklamowej.

Ulubiona Marka Polaków 2019

  • Nagroda „Ulubiona Marka Polaków 2019” dla marki "Malaga - Tiki Taki - Kasztanki" w ramach plebiscytu zrealizowanego przez instytut GfK Polonia i wydawcę "Wiadomości Handlowych" - zwycięstwo w kategorii CUKIERKI CZEKOLADOWE.

Superbrands 2019 dla marki WAWEL

Biały Listek Tygodnika „POLITYKA”

  • Za wdrażanie najważniejszych standardów odpowiedzialnego biznesu oraz doskonalenie działań dotyczących wpływu, jaki marka wywiera na otoczenie

Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018 – Obecność w raporcie FORUM ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU

  • W kategorii „Środowisko” doceniony został realizowany długofalowo program carpoolingu pracowniczego oraz ekologiczna rozbudowa zakładu produkcyjnego
  • W kategorii „Zagadnienia Konsumenckie” doceniono program Dobre Składniki, jako długoletnią praktykę, który udowadnia, że nawet przy produkcji na szeroką skalę słodycze mogą mieć krótki skład i nie zawierać zbędnych dodatków
  • W kategorii „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej” wyróżniono program społeczno-lojalnościowy Serce Rośnie

Orły tygodnika „WPROST”

  • Wawel laureatem w plebiscycie Orły Wprost 2018 – region Małopolska

2018

Złoty Paragon Nagroda Kupców Polskich 2018

  • Złoty Paragon, I miejsce: czekolada Gorzka 70% (kategoria czekolada w tabliczkach)
  • Wyróżnienie: galaretki Fresh & Fruity (kategoria słodycze nieczekoladowe)
  • Wyróżnienie: M!chałki z Wawelu Klasyczne (kategoria słodycze paczkowane)
  • Nagroda Specjalna w kategorii Społeczna Odpowiedzialność Biznesu za akcje społeczno-konsumenckie „Z miłości do radości” oraz „Serce Rośnie”
  • Nagroda Specjalna za wyznaczanie nowych standardów w recepturach słodyczy oraz kampanię informacyjną „Dobre Składniki”

Perły Rynku FMCG 2018

  • „Perła Rynku FMCG 2018 – ZŁOTO” – I miejsce Czekoladka Danusia o smaku gorzkiej pomarańczy kategoria: Batony
  • „Perła Rynku FMCG 2018 – ZŁOTO” – I miejsce Bombonierka M!chałki z Wawelu kategoria: Praliny i bomboniery
  • „Perła Rynku FMCG 2018 – ZŁOTO” – I miejsce Linia Czekolad Premium kategoria: Tabliczki czekoladowe

„Perła Rynku FMCG 2018 – SREBRO ” – II miejsce

  • Nut Break (Batony)
  • Krówka Mleczna w opakowaniu flow-pack (Innowacyjne opakowanie)
  • Czekolady Malaga, Tiki Taki, Kasztanki (Tabliczki czekoladowe)
  • Produkty dietetyczne (Wafle bez dodatku cukru)

„Perła Rynku FMCG 2018 – BRĄZ ” – III miejsce

  • Żelki jak SMOK w czekoladzie (Żelki, pianki, gumy do żucia)
  • M!chałki Klasyczne z Wawelu (Innowacyjne opakowanie)

Hermes 25-lecia „Poradnika Handlowca”

  • Czekolady Wawel oraz kultowe czekoladki Malaga, Tiki Taki i Kasztanki.

Nagroda Odpowiedzialny Pracodawca Lider HR 2018

  • Za szczególnie odpowiedzialne podejście do kwestii jakości zatrudnienia.

Biały Listek Tygodnika „POLITYKA”

  • Za wdrażanie najważniejszych standardów odpowiedzialnego biznesu oraz doskonalenie działań dotyczących wpływu, jaki marka wywiera na otoczenie.

Wyróżnienie od magazynu Media & Marketing Polska dla marki Wawel w kategorii „Marka Roku 2018”

  • Za wyróżniającą się działalność na rynku i pozytywne zaskoczenie konsumentów rewolucyjną strategią komunikacji. Na szczególne wyróżnienie zasłużył program „Dobre Składniki” i hasło nowej strategii komunikacji „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”.

Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017 – Dobre praktyki

  • Obecność w raporcie FORUM ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU z projektem „Dobre Składniki”, akcją społeczno-konsumencką „Serce Rośnie” i inicjatywą Carpooling.

Orły tygodnika „WPROST”

  • Wawel laureatem w plebiscycie Orły Wprost 2018 – region Małopolska.

100 najsilniejszych marek na polskim rynku w 2017 r.

  • Wawel na 18. Miejscu rankingu dziennika „RZECZPOSPOLITA”

PR DAILY CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AWARDS

  • Nagroda główna w kategorii „Brand Activism” za projekt „Dobre Składniki”
  • Wyróżnienie w kategorii „Corporate-Community or Nonprofit Partnership” za akcję „Serce Rośnie”

Executive Summit: "Dyrektor Marketingu roku 2018"

  • Nagroda w kategorii specjalnej "Thinking outside the box" za akcję społeczno-konsumencką "Serce Rośnie" dla całego zespołu realizującego.

Brylant Polskiej Gospodarki 2018 dla marki Wawel

Mintel

  • Projekt „Dobre Składniki” w corocznym raporcie trendów domu badawczego Mintel.

2017

Złoty Paragon Nagroda Kupców Polskich 2017

  • Złoty Paragon, I miejsce: Michałki Klasyczne (kategoria produkty czekoladowe paczkowane).
  • Wyróżnienie: Trufle w czekoladzie (kategoria produkty czekoladowe paczkowane).
  • Wyróżnienie: galaretki Fresh & Fruity (kategoria słodycze nieczekoladowe).

Perły Rynku FMCG 2017

  • II miejsce: Fresh & Fruity Multiwitamina (kategoria wyroby cukiernicze).
  • III miejsce: Tofflairs (kategoria wyroby cukiernicze).
  • III miejsce: czekolada Qulinaria 70% (kategoria tabliczki czekoladowe).
  • II miejsce: Wafle o smaku waniliowym bez dodatku cukru (kategoria produkty dietetyczne - bez glutenu, laktozy, dodatku cukru).

Superbrands 2016 / 2017

  • Dla marki Wawel

Created in Poland Superbrands 2016 / 2017

  • Dla marki Wawel

Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu

  • Wawel laureatem w kategorii “średnie spółki kontrolowane przez zagraniczny kapitał”.

Dobra Marka 2017 - Jakość, Zaufanie, Renoma

  • Tytuł przyznany czekoladkom nadziewanym: Malaga, Tiki Taki, Kasztanki.

2016

Złoty Paragon Nagroda Kupców Polskich 2016

  • Złoty Paragon, I miejsce: Michałki Klasyczne (kategoria produkty czekoladowe paczkowane)
  • Wyróżnienie: Kasztanki Kakaowe z wafelkami (kategoria praliny i bombonierki)
  • Wyróżnienie: galaretki Fresh & Fruity Kwaśne (kategoria słodycze nieczekoladowe)

Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2016

  • II miejsce dla marki Wawel w kategorii “słodycze” i 36. miejsce na liście 330 wszystkich sklasyfikowanych marek

Lider Marki Małopolskiej 2016

  • Tytuł lidera w plebiscycie “Dziennika Polskiego” dla najlepszych firm w regionie.

Raport Odpowiedzialnego Biznesu w Polsce - dobre praktyki

  • Program społeczno-konsumencki “Z miłości do radości” w raporcie za rok 2016.

Dobroczyńca Roku 2016

  • Wawel nominowany jako Dobroczyńca Roku w kategorii “strategia społecznego zaangażowania” za za programy:
  • „Masz Szansę”- dofinansowanie dodatkowych zajęć edukacyjnych mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci, rozwijanie ich pasji i talentów
  • „Słodki Dzień Dziecka” - udzielenie wsparcia dzieciom i młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych z całej Polski, przesyłanie słodkich prezentów z okazji Dnia Dziecka, finansowanie wyjazdów wakacyjnych

Superbrands 2015 / 2016

  • Dla marki Wawel

Created in Poland Superbrands 2015 / 2016

  • Dla marki Wawel

2015

Złoty Paragon Nagroda Kupców Polskich 2015

  • Wyróżnienie: Kasztanki kakaowe z wafelkami (kategoria produkty czekoladowe paczkowane)
  • Dodatkowe wyróżnienie dla nowości: galaretki z nadzieniem Fresh & Fruity
  • Statuetka “Osobowość Sektora FMCG” dla Prezesa Zarządu Wawel, Dariusza Orłowskiego

Dobra Firma 2015

  • Tytuł dla Wawel SA i obecność na liście najbardziej dynamicznie rozwijających się spółek w Polsce (Lista 2000 “Rzeczpospolitej”).

Hit Handlu 2015

  • Nagroda specjalna za galaretki Fresh & Fruity.

2014

Złoty Paragon Nagroda Kupców Polskich 2014

  • Złoty Paragon, I miejsce: Michałki Zamkowe (kategoria: produkty czekoladowe paczkowane)

Perły Rynku FMCG 2014

  • Wyróżnienie dla Michałków Kokosowych w kategorii “praliny i bomboniery”.

Raport Odpowiedzialnego Biznesu w Polsce - dobre praktyki

  • Akcja prowadzona przez Fundację “Wawel z Rodziną” pod hasłem “Zostań Pomocnikiem św. Mikołaja” w raporcie za rok 2014.

Superbrands 2013 / 2014

  • Dla marki Wawel i MIchałków Zamkowych w kategorii “Słodycze rodzinne”.

Najlepszy produkt 2014

  • III miejsce dla cukierków Michałki Kokosowe (kategoria “praliny i bomboniery”).